עורך דין לעינייני ארנונה

***עורך דין לעינייני ארנונה***

יש לכם חוב ארנונה? ירשתם דירה עם חובות? לפני שרצים לשלם כדאי לבדוק!!!
לא פעם שולחות הרשויות המקומיות דרישות לתשלום ארנונה גם על חובות שהתיישנו. מדובר בחובות שאנו לא חייבים לשלם. וזאת בתנאי שנפעל במהירות ובצורה נכונה.
אמנם, לרשויות מקומיות יש את הסמכות לגבות ארנונה באמצעות גביה מנהלית, אולם גבייה זו מגיעה עם מגוון הגבלות בהתאם להנחיות היועץ המשפטי ולתחולה של חוק ההתיישנות.
לא מעט עיריות נזכרות להתחיל לגבות חובות ארנונה גם לאחר שנים, וזאת כתוצאה של אוזלת יד או רשלנות של הרשות עצמה. עובדה זו יכולה לשחק לטובת התושב אם הוא יהיה ערני ויפעל במהירות.
לכן, בטרם תמהרו לשלם את חובות הארנונה הישנים שהעייריה דורשת כדאי לבצע בדיקת עומק על מה החוב והאם הוא בכלל בתוקף.
במקרה בו הרשות אינה מוכנה למחוק את חוב הארנונה, ניתן להגיש עתירה מנהלית, ולדרוש מבית המשפט להורות לעירייה להסיר את החוב.

 

הפחתת ארנונה לעסקים

הפחתת ארנונה לעסקים הינה תהליך אשר מחייב מבחינת לוחות זמנים הקבועים בחוק, ורק במסגרתם ניתן לערער על חיוב הארנונה. כך למשל, במקרה של שינוי סיווג על בעל העסק להגיש השגה לשינוי סיווג, ולאחר מכן להגיש ערר (אם ההשגה נדחתה) . בשלב הבא ניתן להגיש ערעור מנהלי. אין מדובר בחיובים אשר ניתן לנהל לגביהם התכתבויות או שיחות בעל פה אל מול העירייה מבלי להתחשב במועדים שהכתיב החוק.
כמעט כל תושב ועסק בישראל מחויבים בתשלום ארנונה, וגובה החיובים נקבע על פי צו הארנונה המקומי. שני הגורמים העיקריים והמשפיעים על חיובי ארנונה של עסק הינם: גודל השטח וסיווג הנכס. ניסיון לשנות סיווג בצו (וקביעת תעריף שונה למ"ר) מומלץ לבצע אך ורק בליווי משפטי של עורך דין מיסוי מוניציפלי.
הפחתת ארנונה לעסקים וכן מיסוי מוניציפלי בכללותו, הינם תחומים סבוכים מבחינה משפטית שחלים עליהם הליכים משפטיים יחודיים כמו גם דברי חקיקה וסדרי דין מפתיעים בנוקשותם. על כן, עורך דין לעינייני ארנונה חייב לשלוט בהם באופן אבסולוטי. אחרת לא ניתן יהיה להשיג את המטרה, ואולי אף להזיק לה.
למשרדינו היכרות מעמיקה עם התחום ונשמח לעמוד לשירותכם עם שירות מקצועי ויעיל. אנו מעמידים לרשות לקוחותינו את כל הכלים, הידע והניסיון רב השנים שנצבר בתחום זה.
לנו ליצור אפיק התדיינות ישיר עם הרשות ושיח בין שווים, המקדם עניינים וחוסך ללקוחותינו משאבים.

עורך דין לענייני ארנונה
עו"ד מיימון פאר -עורך דין לעינייני ארנונה מוביל

אם החלטתם להגיש תביעה נגד רשות מקומית עליכם למצוא עורך דין לעינייני ארנונה בעל רקע והבנה בהתנהלות הרשות המקומית, ומי שהינו בעל ידע וניסיון רב שנים בעניינים המוניציפאליים. עורך דין מימון פאר, עבד 20 שנה, ברשויות מקומיות, ושימש בעמדות בכירות ברשויות המקומיות בארץ. משרדינו יישמח להעניק לכם מענה וליווי מקצועי עד לקבלת מלוא הזכויות המגיעות לכם.
?אימייל:maymonpeerlaw@gmail.com
?משה גושן 5 קרית מוצקין
?נייד: 050-5665505